PROLJEĆE/LJETO 2018.

'Modne revolucije u ovom desetljeću nisu odradile neki posao, ali mreže zasigurno jesu'

Intervju s modnim dvojcem Arileo povodom 15 godina djelovanja
Arileo
Kada su prije 15 godina Marija i Jurica Pirić odlučili ukrstiti svoje modne i poslovne vizije, naznaka onoga što bi moglo uslijediti osjećala se tek u velikoj želji bračnog i modnog para za stvaranjem, njihovoj ljubavi prema modi i upornosti koja je bila potrebna da se u to doba nametnu kao relevantni dizajneri. Studentske su vizije dvojca na samim počecima zajedničkog modnog brenda urodile kolekcijama s naglaskom na ono umjetničko, no tijekom godina je Arileo žena odrastala, njeni su obrisi postajali sve jasniji, skice sve odrješitije.

Danas, 15 godina od svog rođenja, brend Arileo se na domaćoj modnoj sceni nametnuo kao itekako relevantni igrač. Usprkos svojoj samozatajnosti, pa i skromnosti, Marija i Jurica Pirić su postali najpoznatiji splitski modni dvojac, a Arileo se uvukao u domaću modnu enciklopediju kao bezvremenski i beskrajno elegantni modni izričaj. Forma i konstrukcija koju njeguju godinama, u izvedbi Arilea su baš uvijek u službi ženstvenosti, neodoljive profinjenosti utkane u svaki šav i samo malo glamura, tek toliko da zaokruži njihovu chic modnu priču. I upravo zato je ljubav domaće modne publike i Arilea tako snažna i neraskidiva. Arileo osluškuje svoju publiku, istovremeno ne podilazeći kratkotrajnim i prolaznim trendovima, što rezultira snažnom pozicijom na domaćem modnom "bojištu". Svojih će (prvih) 15 godina Arileo proslaviti na pisti Bipa FASHION.HR-a, u subotu, 24. ožujka, pod pokroviteljstvom brenda Noelle, gdje će prezentirati još jednu bezvremensku kolekciju, ali će nas uz pomoć desetak ikoničnih modela vratiti i u prošlost brenda. Ovim smo povodom Mariju i Juricu Pirić priveli na razgovor, ne bismo li doznali malo više o njihovoj viziji, ali i onome što nas čeka ove subote.

arileo
Prošla je godina dana otkako ste prvi put kolekciju prikazali na modnoj pisti Bipa FASHION.HR-a, a 15 godina otkad ste započeli svoju uspješnu modnu priču kao brend Arileo. Možete li se prisjetiti početaka i vaše tadašnje modne vizije? Što ste publici htjeli tada komunicirati, kroz svoje prve kolekcije?

Točno, prošlo je 15 godina, a čini nam se kao da je bilo jučer. Sami počeci su bili jako teški. Po dolasku iz Italije, gdje smo studirali i jedan period radili, htjeli smo oformiti samostalni studio. Naše prve kolekcije su bile dosta konfuzne jer smo nas dvoje trebali pronaći zajednički poslovni jezik. S obzirom na to da smo stilski različiti, teško je bilo iskomunicirati i stvoriti jedan zajednički stil. U to vrijeme su se revolucionarno rađala modna događanja u Hrvatskoj i mi smo kao mladi brend ušli u te krugove. Naše prve kolekcije su još uvijek odisale studentskim štihom, to jest vidjelo se da smo naglasak stavljali na artistički dio, bez razmišljanja o konstrukciji, istraživanju tržišta...

Danas su pak kolekcije modnog brenda Arileo prepoznatljive po svom spoju elegancije, minimalizma i glamura, s jasnim fokusom na konstrukciju. Kako se tijekom posljednjih 15 godina mijenjao vaš modni izričaj?

S godinama, kako sazrijevate, tako i u modnom smislu učite o tome kako svoj brend učiniti jačim i dugovječnim. Osnovna formula je racionalnost i postavljanje prioriteta. Na revijama smo uvijek nastojali prikazati naše umijeće u konstrukciji i ona nam je postala prioritet u dizajniranju. S druge strane, bili smo svjesni da trebamo i dodatnu liniju koja je dostupna široj publici. Kroz tu smo liniju uvijek razmišljali o tome što se publici sviđa i istovremeno smo ubacivali detalje iz naše kolekcije namijenjene modnoj pisti, dobivajući time tržišno jake proizvode. U ovih 15 godina, uvijek smo se nastojali razvijati i svaku stepenicu prema uspjehu dobro učvrstiti.

Kroz 15 dugih i vrlo uspješnih godina izgradili ste prepoznatljivi brend i snažno ime na domaćoj modnoj sceni, no svjedočili ste i brojnim promjenama na istoj. Kako ste gledali na modnu industriju na svojim počecima, a što o njoj mislite danas, s konkretnim iskustvom u rukavu?

Da, u ovih 15 godina puno se stvari promijenilo na modnoj sceni. Kada smo otvarali Arileo bili smo svjesni da ulazimo u veliki rizik. Istovremeno smo napustili poslove u Italiji i krenuli u neki novi život. Dolaskom u Hrvatsku, činilo nam se da će to sve ići glatko, ali ipak smo morali proći porođajne muke. To je trajalo sigurno prvih pet godina. U to vrijeme u Splitu, ali i u Hrvatskoj, postojali su neki brendovi koji su nam se činili nedostižnima. Nikada nismo maštali niti silno željeli dostići neke od njih, ali vremenom i upornošću smo uspjeli održati naš Arileo i danas imamo zadovoljstvo biti donekle poznati u Hrvatskoj, a pogotovo u našem gradu Splitu, gdje važimo za renomirane dizajnere. Teško je reći kako u Hrvatskoj postoji velika modna industrija. Čast iznimkama koje su se stvarno izdvojile. Danas ste zadovoljni ako imate desetak zaposlenih i možete od ovoga pristojno živjeti, ali nikad dovoljno opušteno jer uvijek morate kalkulirati.

Arileo
Posljednjih godina svjedočimo i mnogim promjenama na modnoj sceni koje su stigle s tehnologijom, posebno s društvenim mrežama. Kakav je vaš stav kad je riječ o ovom fenomenu?

Društvene mreže su definitivno utjecale na modni svijet. Imaju veliki utjecaj na mlade i postavljaju neke limite. Čini nam se da je nekada bilo više modnih individualaca, dok je danas puno kloniranih jedinki. Modne revolucije u ovom desetljeću nisu baš odradile neki posao, ali mreže zasigurno jesu.

U posljednje vrijeme modne piste također postaju sve inkluzivnije, brišu se granice između spolova i podjele na mušku i žensku odjeću, no fast fashion i dalje je dominantni sistem. Kako vi komentirate ove teme i kako vidite modnu industriju u budućnosti?

Ova tema ovisi ponajprije o senzibilitetu dizajnera. Mi smo možda stara škola pa je naša moda uvijek klasično određena. Iako su i u vrijeme našeg školovanja postojali dizajneri koji su naginjali ovoj temi, to se provlači još od 70-tih godina. Iskreno mislimo da nešto artistički može biti interesantno sve dok se ne prijeđe granica. Fast fashion je normalna pojava u ovom našem modernom prenapučenom svijetu. Iskreno smatramo da je hiperprodukcija istoka uništila proizvodnju u Europi i da će se to tek osjetiti u budućnosti. Što se tiče izrabljivanja djece u modnom biznisu, tu smo zasigurno sto posto protiv.

Kako izgleda vaš kreativni proces, u čemu najviše uživate kad je riječ o stvaranju novih kolekcija?

S obzirom na to da smo dvojac, kod nas je uvijek rasprava. Kad krećemo s pripremama, ideje samo naviru, a onda krene i rasprava o tome što i kako. Uvijek se završi da netko mora popustiti, a u većini slučajeva popusti muški dio tima, džentlmenski. (smijeh) Nakon dogovora krenu skice, odabir materijala, pripreme krojeva... Najljepši dio posla je kad iz proizvodnje izađe prvih par komada. Onda se skupi cijeli tim i vijećamo te eventualno mijenjamo neke stvari. Sama revija je vrhunac kolekcije, ali i tad bismo, zadnji trenutak prije revije, nešto dodali ili skinuli. Mislimo da svaki kreativac ima tu manu da uvijek teži savršenstvu i da uvijek misli kako može bolje.

Arileo
Na nadolazećem Bipa FASHION.HR-u novom ćete kolekcijom proslaviti i 15 godina na modnoj sceni. Što ćemo imati prilike vidjeti na Velesajmu?

Za 15 godina Arilea smo pripremili novu kolekciju koja odiše našim stilom bez određene teme ili inspiracije. Kao motiv smo uzeli čvorove koji simboliziraju našu povezanost u ovih 15 godina kao poslovnih i bračnih partnera. Mislimo da je kolekcija spoj naše predanosti i stabilnosti u ovom poslu. Uz novu kolekciju ćemo prikazati i retrospektivu našeg rada. Desetak modela koji su obilježili proteklih 15 godina i koji simboliziraju naš rad. Tu ćemo vidjeti neke od naših bestsellera koje smo ponovili za ovu reviju.
Foto: PR
Objavljeno: 20.03.2018. u 14:09

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p