PROLJEĆE/LJETO 2018.

'Naša odjeća nije napravljena za određeni tip žene. Svaka žena u sebi ima više strana'

Intervju s dvojcem Mateyaneira ususret prvom predstavljanju na Bipa FASHION.HR-u

Mateja Dujić i Neira Sinanbašić dizajnerice su koje čine posadu modnog brenda Mateyaneira, a koje će sa svojom novom kolekcijom po prvi puta nastupiti ispred zagrebačke modne publike Bipa FASHION.HR-a i to u subotu, 24. ožujka. Premda vrlo mlad brend koji je tek napunio godinu dana, Mateja i Neira iskusne su dizajnerice, a to je instantno jasno čim pogledate bilo koji komad koji izađe iz njihove kreativne radionice. Stoga ne sumnjamo kako će nam Mateyaneira na pisti 26. sezone najvećeg modnog događanja prirediti pravu vizualnu poslasticu.

Minimalizam s maksimalnom dozom chica, tako bismo ukratko mogli opisati estetiku koja krasi modni brend Mateyaneira, a koji je dosad, u kratkom vremenu svog postojanja, ostvario zavidne rezultate. Njihova prva kolekcija CUT na prvu je osvojila modnu publiku, a kreacije talentiranog dvojca već su zabljesnule i na crvenom tepihu prestižnog Sarajevo Film Festivala. Ženstvene siluete i čiste linije čine DNA brenda Mateyaneira, a mlade modne dizajnerice pritom posebno brinu o kvaliteti materijala i pedantnosti u izradi kako bi svaki komad izgledao naprosto savršeno. Njihov dizajn obavijen je aurom jednostavnosti, a vještina ručnog rada pritom posebno dolazi do izražaja. Mateja i Neira u tome su prave majstorice pa nas, uvjereni smo, na pisti Bipa FASHION.HR-a očekuje jedna divna kolekcija o kojoj će se dugo pričati. No, prije no što djevojke stupe na pistu, pozvala sam ih na mali razgovor kako bih doznala što misle o društvenim mrežama u modnom svijetu, za kakvu ženu stvaraju svoju odjeću i što nam to spremaju za skorašnju modnu priredbu.

Tko su Mateynaira? Što vas je spojilo i kako ste se zajedno uputile u ovu modnu pustolovinu?

Mateyaneira brend čine Mateja Dujić i Neira Sinanbašić, prijateljice iz srednjoškolskih klupa. Prije točno godinu dana službeno smo se pojavile na modnoj sceni s našom prvom zajedničkom kolekcijom, nakon što smo obje godinama samostalno radile i stjecale iskustvo. Spojila nas je slična estetika koju njegujemo i perfekcionizam od kojeg patimo.

Kako biste opisale svoju estetiku? Kako zamišljate ženu za koju kreirate?

Mateyaneira estetika je obilježena čistoćom krojeva i preciznom rezu, s težnjom da svaki komad bude savršen u svojoj funkcionalnoj i estetskoj svrsi. Naša odjeća nije napravljena za određeni tip žene, jer smatramo da svaka žena u sebi ima više strana i jednako može blistati u svim ulogama koje svakodnevno ispunjava. Mi imamo fokus na ženskim odijelima koja su generalno u društvu postavljena kao business outfiti, međutim tu određenu strogoću, koju naša estetika ima, lako uklapamo i u haute couture modele u čijem stvaranju jednako uživamo.

Mnogo pažnje poklanjate svojim društvenim mrežama. Koliko je to danas nužno i može li jedan modni brend uopće opstati bez društvenim mreža?

Smatramo da društvene mreže približavaju potencijalne klijente samom dizajneru i stječemo dojam bliskosti i neposrednosti u komunikaciji. Vidimo društvene mreže kao platformu kroz koju možemo prezentirati svoj rad i vrlo brzo dobiti povratnu informaciju o prihvaćenosti određenog produkta.
Budući da živimo u vremenu u kojem je internet sveprisutan nema potrebe da mi kao dizajneri ne iskoristimo sve blogodati koje nam nudi.

Kako je to raditi kao dvojac? Vjerujem da je dobro kada sve ide po planu, no što kad zagusti?

Kao dvojac, u našem slučaju, mislimo da je lakše raditi, što naravno nije pravilo. Prednosti su to što pojedinačno imamo dosta sličnih ali i različitih kvaliteta, te se međusobno dopunjujemo, a što se nedostataka tiče to vam ne znamo reći jer obje u svom karakteru imamo tu crtu da ne pristajemo na kompromise kada je riječ o ozbiljnim odlukama kao što je odabir poslovne partnerice/partnera, stoga ne bismo pravile ni kompromis u našoj suradnji na način da toleriramo određene nedostatke. Nesuglasice rješavamo razgovorom u visokom C molu.

Koji vam je omiljeni komad, a koji je dosad izašao iz vaše radionice?

Imamo više omiljenih komada, izdvojile bismo bundu kao komad koji se može nositi svaki dan, a da i dalje ima dozu ekstravagancije. Također svi komadi iz nove kolekcije jer su i nama novi i radujemo im se.

Po prvi puta predstavljate svoj rad na velikoj pisti Bipa FASHION.HR-a. Kakva su očekivanja?

Na Bipa FASHION.HR-u predstavljamo se s kolekcijom proljeće/ljeto 2018. i nadamo se da je ovo tek prvo predstavljanje u nizu nadolazećih. Jako smo uzbuđene što ćemo prezentirati naš rad hrvatskoj publici i želimo biti što više zastupljene tu gdje nam je i sjedište brenda.

Obzirom da smo nestrpljivi, otkrijte nam pokoji detalj o kolekciji koju ćete u subotu, 24. ožujka, predstaviti zagrebačkoj publici. Što nas čeka?

Nova kolekcija inspirirana je našom prvom kolekcijom CUT, što mozda zvuči prepotentno ali istina je sasvim drukčija. Naime, naša prva kolekcija je bila akromatska i ekstravagantnija u svojim krojevima, dok smo s ovom kolekcijom donijele boju i dopunile krojevima tu osnovu koju gradimo. Zadržale smo strogu formu, ali smo ostavile više prostora za individualni pristup u stiliziranju modela. Na prvi pogled će vam se mozda učiniti jednostavnom, s minimalističkim pristupom, međutim mnogo je detalja koji se pojavljuju i koji je definiraju. A ono što najviše potenciramo jeste kvaliteta odijela rađenih po mjeri i vrsno majstorstvo u izradi, kombinirano sa suptilnom seksipilnošću krojeva.

Foto: privatni album, Aleksandar Selak, Franjo Matković, Instagram
Objavljeno: 23.03.2018. u 12:30

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p