PROLJEĆE/LJETO 2018.

Uspjeh koncepta CITY NEW NOW pokazuje za čime je dugo žudjela domaća modna publika

Drugu večer Bipa FASHION.HR-a obilježile prezentacije i modni performansi četiri dizajnerska imena
City New Now

Drugu večer Bipa FASHION.HR-a obilježile su prezentacije i modni performansi četiri dizajnerska imena, a koja su svoje modne vizije prikazala u sklopu novog koncepta CITY NEW NOW. Nesvakidašnja modna izložba koja je na zanimljiv način pomiješala artističko i modno uvela je mnogobrojnu publiku u Gliptoteci HAZU u kreativni svijet modnog stvaralaštva i posjetiteljima omogućila neposredan doživljaj mode na kakav inače nisu navikli.

Svoje su modne vizije kroz performanse i prezentacije u dupkom punoj Gliptoteci HAZU publici servirali Morana Krklec, Ivana Janjić, Marijana Cigić i dizajner Marko Plukavec koji stoji iza modnog brenda Unaesthetik. Dizajneri su svojim predstavljanjem u sklopu koncepta CITY NEW NOW dobili priliku da publici, na sebi svojstven način, približe filozofiju vlastitog modnog brenda i navedu je na razmišljanje o različitim modnim konceptima. Svatko na svoj specifičan način ispričao je priču o inspiraciji, idejama, kreativnosti i estetici te na intiman način dopustio publici da se približi, opipa, doživi i shvati te izgradi percepciju o brendu kroz priliku kakvu publika dosad nije imala. Očekivano, posjetitelji su to objeručke prihvatili što predstavlja svojevrsnu najavu brojnih ovakvih modnih prezentacija u budućnosti. Da je publika bila željna svježine i inovativnosti dokazuje uspjeh CITY NEW NOW koncepta koji je publiku ostavio bez daha, ali ne i bez teksta. Jer o ovim prezentacijama će se zasigurno još dugo pričati. Pomalo uspavana modna publika sinoć je dobila ono za čime je dugo žudjela.

Unaesthetik

Domaći modni brend Unaesthetik, iza kojeg stoji dizajner Marko Plukavec, svojim modnim djelovanjem utjelovljuje sve vrijednosti slow fashiona. Plukavec pedantno i strpljivo dekonstruira tkaninu za što su potrebni sati i sati ručnog rada, a produkt su kreacije koje izgledaju lagano i prozračno poput paučine. Marko je publici u sklopu svoje prezentacije na podiju Gliptoteke objasnio upravo taj proces stvaranja odnosno dekonstruiranja tkanine od početka do finalnog produkta.

Morana Krklec

Dizajnerica Morana Krklec pristupila je svojoj novoj kolekciji kroz artistički skulputralni pristup, pritom ne koristeći modele već kaširane lutke. Morana je kroz svoju prezentaciju poželjela modu prikazati lišenu glamura i nedodirljivosti učinivši ju bliskom i publici pristupačnom. Dio kolekcije izrađen je od ručno rađene vunene tkanine, u prirodnoj boji posebno naglašenih rubova i šavova, upravo radi naglašavanja forme. U kolekciji za jesen/zimu 2018./19. dizajnerica koristi vunu koju tehnikom filcanja izrađuju članice udruge Goranske vunarice iz Ravne gore, od odbačene ovčje vune. Time je svom radu Morana dodala element ekološke osviještenosti što svakako čini hvalevrijedan princip za koji se zalaže slow fashion proklamirajući kvalitetu i održivost.

Marijana Cigić

Pobjednica natjecanja za najbolje mlade dizajnere Fashion Incubator, Marijana Cigić, u sklopu koncepta CITY NEW NOW po prvi puta je nastupila na Bipa FASHION.HR-u. Marijana je svojom zanimljjivom interaktivnom prezentacijom publiku uvela u svoj zamišljeni svijet likova Orke i Eme, sestara blizanki koje su se pred očima posjetitelja češljale, odigrale nekoliko partija šaha i odmarale u svojoj dnevnoj sobi. Marijana dizajniranju pristupa na način da ne kreira samo odjevne komade već cijele životne situacije, uloge i likove koji njezinu odjeću nose. Odjeća mlade dizajnerice ispunjavala je prostoriju improviziranog doma kao što to i inače čini, a upravo se to najviše svidjelo publici koja je pokazala itekako velik interes za rad ove mlade dizajnerske nade.

Ivanja Janjić

Iako mlad, brend Ivane Janjić već mnogi poznaju kao onaj koji se žustro zalaže za modu koja ne poznaje spol i rodno određenje. Ivana se vješto poigrava konceptima muškog i ženskog u odijevanju i upravo je to nastojala prikazati i približiti publici na podiju Gliptoteke. Ivanina odjeća preispituje stereotipno shvaćanje mode i pokazuje kako se mnogih moramo riješiti jer je u srži mode sloboda, a ne nametnuta društvena pravila. Svoju prezentaciju Ivana je odlično iskoristila upravo zato da približi filozofiju svog modnog brenda, potakne publiku na razmišljanje, a možda, nadamo se, i promijeni neke duboko zacrtane stavove. Vjerujemo da je uspjela.

Foto: Matej Grgić/ Video: VTS Video Production
Objavljeno: 17.03.2018. u 10:23

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p