PROLJEĆE/LJETO 2020.

Hrvatski brend Marina Design slavi velikih 20 godina rada!

A tim povodom razgovarali smo s dizajnericom Marinom Obradović ususret obljetničkoj kolekciji

Kad bi vas netko izazvao da pokušate vizualizirati gdje se vidite kroz sljedećih 20 godina i što ste u tih istih uspjeli postići, biste li uspjeli? Za mnoge je budućnost tek zastrašujuć koncept nepromišljenih planova i neostvarenih želja, dok je za one rijetke ona pomno isplanirana. A ti rijetki pojedinci najviše se oslanjaju sami na sebe, na svoj talent i rad te beskompromisno uspijevaju ostvariti i najluđe snove. Naime, ovo su misli koje mi prolaze kroz glavu dok razgovaram s Marinom Obradović, hrvatskom modnom dizajnericom koja se ove godine može, bez zadrške i skromnosti, pohvaliti s velikih 20 godina rada na sceni i brendom Marina Design.

Jubilarnu 30. sezonu Bipa FASHION.HR-a pamtit ćemo, između ostalog, i po obiljetničkoj kolekciji brenda Marina Design, no da priča svakog velikog kreativca nastaje na krajnje spontan, no dugoročno gledajući i više no očigledan način, jasno je slušajući Marinu. Kako se i sama prisjeća, njena ljubav prema modi nastala je empirijski, u potpunosti spontano. Točnije, svoju ljubav prema fenomenu stvaranja uspjela je oblikovati kroz nekoliko različitih outleta, a moda se pokazala onim koji je dizajnericu najviše zaokupio. Nakon upisa na Akademiju likovnih umjetnosti te završenog studija restauracije u kamenu, misao vodilja bila je izraziti se, pošto poto.


Marina Obradović i Nenad Korkut


kolekcija "Sve Pablove žene", 2007. godina

„U početku je to bilo osobno, kao potreba mlade osobe koja traži svoju afirmaciju i kroz estetiku svog odijevanja, da bi se nastavilo kroz par tematskih kolekcija, na alternativnim modnim događanjima (MALT) koja su na neki način i pokrenula ideju stvaranja vlastitog branda i konačno realizaciju jedne ozbiljnije priča, koja traje i danas.“, prisjeća se Marina i napominje kako nikada zapravo nije maštala o karijeri modne dizajnerice.

No ipak, jasno je kako je upravo u modi pronašla medij koji je za nju i njenu kreativnost bio dovoljno uzbudljiv i progresivan. „Modni dizajn je upravo to, jer koliko god neki odvajali klasičnu likovnu umjetnost od mode, smatram da je potpuno jasno kako u modnom svijetu postoje oni pojedinci koji nerijetko spajaju izuzetan artizam sa svim praktičnim zahtjevima primijenjene umjetnosti pružajući nam na taj način performativan aspekt modnih revija."


kolekcija "Sin City", 2007. godina


kolekcija "Russian Dance", 2008/09 godina

Moram priznati kako sam oduvijek bila fascinirana knjigama o povijesti i ispovijestima raznih ličnosti, neovisno o području kojem se bave, gledajući, slušajući i čitajući s kakvim žarom iskazuju svoju ljubav prema onome čime se bave. Samopouzdanje te vrste rijetki posjeduju, mnogi tek naizgled oponašaju jer treba se vraški potruditi kako bi vjerovali u vlastite misli i kreacije, bez zadrške. Samoj sebi sam motivacija. Kada je estetika dio života a kasnije i poziva, ona je sveprisutna. Nekim čudom, dobiti dar, je uvjetno rečeno i „obaveza“ živjeti ga. Time i život postaje sam sebi svrhom. Na tom dugom putu primjećuješ sve što budi čula, od prirode, glazbe, umjetnosti, iskustva…Sve to na svojevrstan način postaje motivacija pa i uzor u svom „savršenstvu.“ I kad bi odvrtjeli taj neopipljivi film, Marina je već svojom prvom kolekcijom jasno dala do znanja kojom putem namjerava ići.


Marina Design, Cro-à-Porter, 2005. godina

Nakon završenog fakulteta predstavila je mini kolekciju na temu četiri elementa, u potpunosti neopterećenu materijalnim aspektom i u potpunosti inspiriranu slobodom izražavanja. Kolekciju je predstavila na manifestaciji „Malt“ koja je u to vrijeme nastojala afirmirati alternativnu scenu, prvenstveno kroz performans u formi modnih revija. Nije bilo potrebno dugo kako bi njene kolekcije postajale složenije i jasnije. Brend Marina Design primjereno je poprimao vlastiti koncept, a revije na Monturi, Zlatnoj Igli te na Hvaru dodatno su oblikovale njen dizajnerski potpis.

Konačno, 2005. godine predstavila je prvu samostalnu reviju na modnoj manifestaciji Cro-à-Porter i postala prepoznatljivim dizajnerskim imenom na regionalnoj modnoj sceni. Kako i sama napominje, bila je to godina koja će joj zauvijek ostati u sjećanju kao prekretnica, što privatno, a što poslovno. „Ta revija usmjerila je sav moj budući rad. Naučila me mnogo toga, postavila temelje i standarde na kojima sam izgradila sva kasnija iskustva. Ona mi je otvorila jednu potpuno novu viziju i iskristalizirala put kojim želim kao dizajnerica ići. Moja modna priča s vremenom se nastavila na nacionalnom tjednu mode FASHION.HR i danas, nakon 20 godina rada, ponosno stojim za niza kolekcija koje svjedoče svakoj ključnoj razvojnoj etapi moga brenda.“


Marina Design, Dove FASHION.HR, 2013. godine

I u potpunosti je u pravu. Šačica je hrvatskih modnih dizajnera koji se mogu pohvaliti ovakvom dugoročnom karijerom te činjenicom kako su prepoznatljivo dizajnersko ime uz čiji se brend nižu samo hvalevrijedni epiteti. Na spomen imena „Marina Design“ svatko će, tko iole poznaje hrvatsku modu, u trenu vizualizirati kolekcije i komade iza kojih stoji dizajnerica vjerna svojoj estetici i modnom kodu. Učiniti svoj brend prepoznatljivim znači uspjeti, a Marina je upravo to i učinila.

Njen kreativni proces stvaranja jednog komada jednako je zahtijevan kao i egzekucija cijele kolekcije, a to zahtijeva vještinu koja dolazi s godinama neumornog stvaranja. „Za nastanak autorskog djela, za stvaranje nečeg novog, potrebno je osjetiti i prenijeti osobni duh i snagu ideje koju pokušavamo sami razumjeti i konačno prenijeti kroz neku formu. A taj se duh ne može adekvatno formulirati niti objasniti riječima. To je proces koji se razvija i koji traje. Radi se prvenstveno o intuiciji, pažljivom promatranju koje teče prirodno i spontano u skladu s osobnošću. Na početku sam intuitivno, nesvjesno postavila kodeks svog putovanja, a sazrijevajući priču vodila sukladno svojim spoznajama i iskustvima. Zato je takav izvor neiscrpan bogatstvom i svaki put nosi svježinu novog početka.“ Zvuči gotovo pjesnički, zar ne? No upravo su to nijanse koje dijele one kreativce koji posjeduju nepresušan izvor inspiracije i one koji s vremenom izgaraju. Vjerujem kako će se mnogi složiti kako je u pitanju proces sazrijevanja kojem nikada nema kraja, bilo da se radi o stvaranju nove kolekcije ili poslovnog plana brenda.


kolekcija "Cyber", 2010. godine


kolekcija "Cubistic", 2010. godine

Stvarati u današnjoj atmosferi bilo koje industrije, a posebice one modne znači da se istoj morate uspijevati prilagoditi sve brže i spretnije te istovremeno odoljeti primitivnim načelima konzumerizma i popularnog stava koji slavi kvantitetu nad kvalitetom. Dosad sam imala priliku razgovarati sa pojedincima iz industrije koji se modom bave gotovo pola stoljeća, ali i s mladim talentima čije vrijeme tek dolazi i jasno je kako im je jedna stvar zasigurno zajednička. Iako su odrasli u sasvim drugačije okružju, oni istinski kreativci čije je talent neosporiv ponajviše usmjeravaju svoju pažnju na neprekidno učenje. Umjesto jednostavnog podilaženja sistemu koji objeručke prihvaća sve s predznakom "novo" te ih jedanko brzo uspijeva proglasiti zastarjelim i nebitnim, na površinu isplivaju tek oni s jasnom vizijom.


kolekcija "50 nijansi sive", Dove FASHION.HR, 2012. godine

„Iskreno, mislim da živimo u vrijeme kaosa. Vrijeme u kojem društveni mediji pružaju daleko veću mogućnost od onih, Warholovih „15 minuta slave“. U tom, „sve mogućem“ prolaze razni trendovi koji upitno formiraju i samu estetiku. Odrasla sam i educirana na istinskim vrijednostima i instant rješenja ne vidim kao nešto dobro što može formirati kvalitetan osoban stav novih generacija. Opet, s druge strane, upravo te društvene mreže pružaju mogućnost upoznavanja s radom nekih novih, malih brandova iz potpuno „neatraktivnih“ destinacija razbijajući tako mit o „isključivim“ centrima mode. A pitanje hrvatske modne industrije je tek priča za sebe. Industrija definitivno ne postoji. Postoje upravo mali proizvođači kao veliki mogući potencijal. Najvećim dijelom kreativci koji iz čiste ljubavi i osobne stvaralačke potrebe grade svoje autorske, modne priče.“


Bipa FASHION.HR, 2019. godine


kolekcija "Neopunk", Dove FASHION.HR, 2015.godine

A ovogodišnja modna priča, kao kruna za dosadašnjih velikih 20 godina rada, zaživjet će 19. ožujka na Velesajmu kad će Marina predstaviti svoju obljetničku kolekciju. Sukladno tome, kako i sama napominje, želi predstaviti jednu novu viziju koja će u potpunosti objediniti ono što Marina Design jest. "Bit će to presjek cjelokupnog dosadašnjeg stvaralaštva kao nastavak već prepoznatljivog dizajnerskog potpisa. Moja autorska vizija uvijek je ista i postojana, no faze, promjene i procesi su neizbježni i različiti, stoga želim publici predstaviti sintezu proteklh 20 godina rada."

I tu ne namjerava stati. Naime, pitanje budućnosti oduvijek sam smatrala najintrigantnijim za postaviti, posebice pojedinicima koji su naizgled već odavno postigli ono o čemu su oduvijek sanjali. Što očekivati od brenda koji uspješno slaže svoju priču već dva desetljeća i dizajnerice koja ponosno stoji iza svog dizajna? Kontinuitet. "Iskustvo i znanje koje sam stekla tijekom karijere danas s lakoćom mogu iznova koristiti u svom radu i to namjeravam nastaviti raditi", jednostavno je odgovorila Marina. Stoga ne preostaje ništa drugo no slatko iščekivanje.

Foto: Marina Design, FASHION.HR, arhiva, Gordana Sermek
Objavljeno: 28.02.2020. u 11:03

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p