PROLJEĆE/LJETO 2020.

Ana Maria Ricov priprema novu kolekciju nadahnutu tetovažama, Afrikom i neizostavnom geometrijom!

Zavirili smo u novu kolekciju kao stvorenu za ženu koja se ne boji modne igre!

Ususret nadolazećem jubilarnom 30. Bipa FASHION.HR-u moramo priznati da s velikim nestrpljenjem očekujemo nove kolekcije mladih, ali i već dobro poznatih hrvatskih dizajnera. Premda je domaća modna scena poprilično malena povučemo li paralelu sa svjetskim modnim metropolama, to ipak ni u kojem slučaju ne znači da nedostaje kreativnih vizija koje bez imalo razmišljanja uvijek iznova iznenade zanimljivim idejama i kolekcijama koje sigurnim stazama grade i usmjeravaju domaću modnu industriju.

Ana Maria Ricov
jedna je od onih dizajnerica čije ime asocira na prepoznatljive geometrijske oblike, poigravanje minimalizmom, ali i koketiranje s japanskom estetikom kao jednom od okosnica već etabliranog AMR modnog potpisa. Osim geometrijskih detalja, Ricov voli poigravanje s grafikama, različitim krojačkim formama pritom zadržavajući akcent na prepoznatljivoj silueti i pečatu koji možemo pronaći u baš svakoj kolekciji. Sasvim je logičan zaključak da su dizajneri estete, pojedinci s istančanim okom za lijepo i drugačije, stoga nimalo ne čudi da je atelier Ane Marie Ricov sjajan prozor u tek djelić svijeta ove kreativke, a budući da je pred nama još jedan Nacionalni tjedan mode, s dizajnericom smo u divnom i inspirativnom ambijentu porazgovarali o modnim uzorima, hrvatskoj modi, trendovima te naravno - nadolazećoj kolekciji!

Tko je najviše utjecao na estetiku AMR brenda, odnosno imaš li modne uzore za kojima se povodiš prilikom dizajniranja?


Oduvijek radim prema unutarnjem osjećaju i prema trenutnom kreativnom impulsu ovisno o trenutku koji me je inspirirao. Nikada nisam imala konkretne modne uzore, više volim dopustiti vlastitom kreativnom momentu da odradi svoje te ga uklopiti u odjevni predmet koji je primjeren za aktualno razdoblje. Često se i sama iznenadim što me sve uspije inspirirati, ali ne postoji konkretan ključ prema kojemu radim. Najčešće me nadahnu različite kulture, pravci u umjetnosti te ljudi. Na primjer, dugo sam crpila inspiraciju iz japanske estetike i same filozofije njihovog življenja, obzirom da prirodno naginjem geometrijskim oblicima često me nadahnu modernisti, doista nema pravila. Sama estetika brenda se je formirala spontano, ali je i u neprestanoj mijeni, međutim nastojim zadržati taj AMR touch koji se proteže kroz svaku kolekciju, a koji ljudi ipak prepoznaju.



Koliko si se dizajnerski promijenila od svojih početaka pa sve do danas?

Rekla bi da su kreativci u vlastitom stvaranju u vječnoj transformaciji, što je super i sasvim prirodno. Pa bilo bi nam dosadno da stalno forsiramo isto. Bilo je tu svega, od šarenila i hrpe detalja preko minimalizma i akromatskog pristupa. U ovoj fazi mi se čini da se vraćam svojim počecima, gdje puno više koristim boje, a i konstrukcijski se vraćam ženstvenijoj silueti. Sve u svemu, kroz duži period stvaranja, unutar same fluktuacije ideja, gdje se dizajnerski produkt stilski mijenja, važno mi je da rukopis ostane prepoznatljiv. Uvijek mi bude drago čuti „pa ovo je sigurno napravila Ricov“.

Kako izgleda tvoj kreativni proces, od ideje pa sve do realizacije?

Kod mene kreativan proces ipak ima svoj red. U momentu kada mi određeni koncept privuče pažnju, odnosno kada se inspiriram, počnem proučavati sve vezano uz temu te paralelno radim moodboard i početne skice. Nakon što sam okvirno odlučila na koji način ću prenijeti temu u kolekciju, počinjem tražiti adekvatne tkanine. Kroz posljednjih nekoliko kolekcija radila sam i dizajn tkanine koji iziskuje posebnu pažnju u oblikovanju te uživam u svakom segmentu razvijanja dezena. Nakon toga krećem s izradom prototipova i to mi je najdraži dio jer u samom procesu nastajanja dolaze najbolje ideje. Često se kroz proces pokušaja i pogrešaka izrode najbolje ideje i rješenja i zato uvijek govorim da je izuzetno važno da dizajner bude prisutan u svakom procesu stvaranja jer je upravo on taj koji će najbolje riješiti određene probleme, ali se i njima inspirirati.


Kakvoj ženi, govorimo li o stilu,  je namijenjen AMR dizajn?

U procesu stvaranja nastojim osmisliti odjevni predmet koji neće biti podložan trendu te će time biti stilski vječan. Samim time ne postavljam granicu niti kalup u koji se žena mora uklopiti da bi mogla nositi AMR. Moje kolekcije namijenjene su svim ženama koje vole malo drugačiji i neformalan pristup u odijevanju.

Koja se priča krije iza kolekcije koju pripremaš za 30.Bipa FASHION.HR?

Posebno se veselim novoj kolekciji i doista ju radim s 300 posto snage. Kreativna iskra je proizašla iz tetovaža odnosno načina oslikavanja tijela kod Afričkih plemena. Mnoštvo crtica, krivulja, točkica i neobičnih oblika uklopljenih u cjelinu ostavljaju vrlo efektan vizualni dojam. Te elemente sam uklopila u dizajn tekstila koji također svojom ekspresijom naginje na tradicijski afrički tekstil. I u ovoj kolekciji se proteže geometrija, ali u sasvim novom kontekstu. Kolekcija je koloritno dominantna, no u zagasitijem spektru, a silueta ženstvena i opuštena s mnoštvom volana koji doprinose razigranom momentu. Sve u svemu ovo će biti jedna vrlo ekspresivna kolekcija.


Posebno se veselim i novom momentu u AMR stvaranju, a to je nakit koji je posebno osmišljen za ovu kolekciju i nastaje u suradnji sa zlatarnom Lapidarium. Idejni koncept usko prati vizualni konstrukt kolekcije. Nakit će biti u potpunosti izrađen iz srebra sa zanimljivim spojevima i teksturama.



Kako komentiraš dominaciju modnih trendova?

Modna industrija je jedna golema mašinerija i nije ništa neobično da ona kao takva stvara dominaciju u trendovima te ih neprestano mijenja i nameće kako bi potrošnja bila što veća. To su nažalost postulati današnjeg doba. Međutim, među svima nama postoji slobodna volja i mogućnost odabira. Uvijek će postojati ljudi koji slijepo prate trend i u tome nema ništa loše, ali veseli konstatacija da postoje ljudi koji ne obraćaju previše pažnju na nametnute stilove i u njima se onda stvara najljepši moment, a to je taj vlastiti stil koji se ne može kopirati.

Misliš li da Hrvati zaziru od kupovine domaćeg dizajna? Koja su tvoja iskustva?

Ovo je slučaj koji je vrlo sličan teoriji trenda. Ljudi koji imaju senzibilitet prema umjetnosti i kulturi općenito, više cijene rad individualaca, jer ipak imaju svijest o pozadini priče koja ima svoju dubinu i svrhu, a to je prvenstveno načelo da se stvara iz ljubavi prema stvaranju, a ne iz ljubavi prema zaradi. S takvim principom nastaju djela koja imaju specifičnu, trajniju i kvalitetniju vrijednost, međutim takva djela prepoznaju tek ljudi koji žele vidjeti različitost i posebnost te koji imaju znanje i širinu. Nebitno radi li se o glazbi, likovnim umjetnostima, modi ili slično, problematika „trenda“ je svuda ista, nažalost, sve što je dobro ima prilično malo sljedbenika.

Ljudi ne vole imati svoje mišljenje, vole slijediti ono što im se nametne jer je tako lakše, ne moraju puno razmišljati niti proučavati i sigurni su da neće biti ismijani. Na primjer, postoji ta ogromna grupa ljudi koja će odabrati kaput koji je trend i s time su „ziher“ da dobro izgledaju jer to nose svi, s druge strane imate grupu ljudi kojima je kaput samo kaput i štiti ih od hladnoće i ne vide razliku između komercijalnog kaputa ili onog dizajnerskog… i onda imate šačicu ljudi koji vide neopisivu vrijednost u dizajnerskom kaputu jer prepoznaju i vide posebnost i jedinstvenost. To je svuda u svijetu tako samo što je kod nas problem što smo mala zemlja pa je ta šačica „kužera“ svedena na minimum minimuma. Potrebna je samo konstantna edukacija i potpora medija kako bi kvalitetni umjetnici kojih imamo doista puno, lakše bili vidljivi oku ili uhu širih masa.

Foto: Zvonimir Ferina
Objavljeno: 26.02.2020. u 10:54
-1. Ne postoji Linker skripta za ovu stranicu

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p