PROLJEĆE/LJETO 2019.

'Moja publika voli boje i šarenilo, voli nosivu i urbanu odjeću!'

BiteMyStyle dizajnera Zorana Aragovića slavi 15 godina
Raditi u bilo kojoj industriji, a posebice onoj modnoj, znači da ćete gotovo svakodnevno upoznati pojedince osebujnih karaktera. Govorim 'osebujnih' jer je to jedini epitet koji u ovom trenutku ujedno označava one pozitivne, ali i negativne karakteristike nečije osobnosti. No Zorana Aragovića moje kolege i poznanici opisali su s tek nekoliko jednostavnih riječi: drag, iskren i sa sjajnim smislom za humor. Prvi put kad sam ga upoznala u isto sam se uvjerila, a sada, nakon brojnih susreta te razgovora, i sama isto govorimo drugima. Stoga, nisam propustila priliku porazgovarati sa Zoranom povodom velikih 15 godina rada i postojanja brenda BiteMyStyle čije će veliko slavlje proslaviti na pisti 28. sezone Bipa FASHION.HR-a i time zatvoriti finalnu večer tjedna mode kolekcijom pod pokroviteljstvom brend Philips.

Mali broj ljudi može se pohvaliti kako su mladenački san pretvorili u uspješnu karijeru od 15 godina i kako još uvijek ne vide trenutak za stati. Toj skupini ljudi pripada Zoran Aragović koji je kao nesuđeni student prava odlučio svojoj ljubavi prema modi i dizajnu dati šansu i to pretvorio u brend koji je danas omiljen brojnim Hrvaticama. Prepoznatljivog stila i nepretencioznog duha, BiteMyStyle istaknuo se kao jedan od onih brendova čiji je svaki komad djelić zaokružene slagalice i oni koji njeguju njegovu estetiku, iznova mu se vraćaju. Dokaz tome su brojna poznata i nepoznata lica koja u svojim ormarima nikad neće imati samo jedan komad Aragovićevog brenda. On stvara za one koji se ne boje istaknuti, koji obožavaju boje i uzorke i onima koji zaista 'puše svoje stil'.

I Zoran to jasno razumije. On stvara kolekcije koje su indirektni dodatak njegovoj osobnosti i koje na isti način progovaraju njegovoj publici. A sada, nakon 15 godina velikog truda i rada, Aragović je prikazati kolekciju s kojom će to isto i proslaviti.



Kolekcija koju ćeš prikazati na 28. Bipa FASHION.HR-u po mnogočemu je posebna. Naime, slaviš velikih 15 godina rada i zaslužuješ velike čestitke! Kako gledaš na svoju karijeru? Jesi li se ovdje vidio prije 15. godina kad si tek započinjao?

Hvala puno na čestitkama! Ovih 15 godina je zaista brzo prošlo i jako sam ponosan što sam uspio u svojim ciljevima i sretan da se bavim onime što iskreno volim i u čemu uživam.

Sjećaš se svoje prve kolekcije? Opiši nam malo svoje početke, razmišljanja i viziju koju si imao...

Baš sam nedavno otvorio stare albume s fotografijama prvih revija, novinskih isječaka i ljudi s kojima sam se družio na samim počecima i baš me uhvatila neka nostalgija za tim prošlim vremena jer kad tek počinješ, nemaš toliko jaku percepciju koliko je moda zapravo ozbiljan posao i koliko rada treba uložiti da bi se izgradio brend. Ono što mi je od samih početaka bilo iznimno važno jest da BiteMyStyle postane prepoznatljiv i da odskače od drugih dizajnera. Malo smo tržište, a puno je talentiranih kreativaca i bitno je izdvojiti se iz mase kako bi te modna publika što više percipirala i odlučila se baš za tebe. Sada nakon toliko godina ipak gledaš na to da dizajn bude nešto komercijalniji jer ipak od toga živiš, ali trudim se i dalje zadržati onu početničku zaigranost i interes kao kada sam dizajnirao prve kolekcije.

Znaš kako kažu da neki od malih nogu znaju čime se žele baviti, a neki ni potkraj života nisu sigurni što ih najviše usrećuje... Jesi li oduvijek mislio da ćeš biti modni dizajner ili postoji još neko tvoje lice i talent za koji ne znamo?

Oduvijek sam nešto crtao i slikao, dok su se druga djeca igrala igračkama ja sam uvijek u ruci imao papir i bojice. Nisam znao da će upravo moda biti medij odnosno moja buduća profesija kroz koju ću se kreativno izražavati, na to sam se odlučio tek nakon što sam bezuspješno studirao pravo i mislio kako će moda biti samo hobi. Na svu sreću, na nagovor obitelji i bliskih prijatelja napustio sam fakultet i upisao modno učilište Profokus i tada je službeno započelo moje modno obrazovanje i prvi susreti s krojevima, tkaninama i šivaćom mašinom. Uz modu jako volim i glazbu pa bih možda u tom smjeru krenuo da nije moda prevagnula.

Kad smo kod prošlosti, misliš li se da se domaća modna scena promijenila od tvojih početaka?

U ovih 15 godina dosta se toga promijenilo, a dosta toga je ostalo isto. Život se jako ubrzao i sve je postalo instant i sve mora biti odmah i sada pa je tako i kad je moda u pitanju u smislu produkcije kolekcija i mijenjanja trendova. Što se tiče naše scene drago mi je da i dalje mogu posjećivati revije kolega na koje sam odlazio i kad sam tek počinjao što znači da su uspješni i dalje u onome što rade. Žao mi je jedino što i ono malo proizvodnje odnosno tekstilne industrije što je opstalo nekako mi se čini ne vidi svijetlu budućnost ako se nešto hitno ne promijeni. Možemo tehnički napraviti čudo, ali nažalost mladim kreativcima sa svježim i modernim idejama ne daje se dovoljno prostora i prilika.

Vjerujem kako je svakome na spomen brenda BiteMyStyle prva pomisao vibrantne boje i printovi te uvijek energične kolekcije? Bi li se složio? Kako je brend rastao i evoluirao tijekom svog ovog vremena?

To je upravo ono po čemu me ljudi prepoznaju, a to su boje, uzorci i njihove neobične kombinacije i to zapravo i jest potpis brenda. Iz kolekcije u kolekciju trudim se biti još bolji, kvalitetniji i inovativniji, pružiti neke svježe ideje, ali i dalje ostati svoj i prepoznatljiv. Gledajući one početne kolekcije i ono što danas radim, očit je napredak u zrelost i dizajnu.

Možeš li izdvojiti omiljene trenutke u karijeri?

Bilo je zaista puno lijepih trenutaka i puno zanimljivih ljudi sam upoznao koji su mi i danas prijatelji. Naravno sjećam se prve školske revije kada je bila velika trema, prvi susreti s profesionalnim modelima, pistom i publikom. Prezentiranje kolekcija u Budimpešti, Ljubljani, Londonu gdje opet dobiješ drugačiji percepciju o tom poslu. Suradnje s našom celeb scenom, od samih početaka tu su bile Ines Preindl, Anđa Marić, Ella Dvornik…





Relevantne hrvatske dizajnere moguće je lako nabrojati i svaki od njih dobro poznaje svoju publiku i kupce. Kako bi ti opisao svoju publiku? Za kakvu ženu ti stvaraš?

Moja publika nije definirana godinama ili konfekcijskim brojem. To su djevojke i žene koje vole nosivu, urbanu odjeću u kojoj će biti zamijećene, koje vole boje i šarenilo i cijeni individualni pristup svakoj od njih kako bi zadovoljstvo bilo obostrano.



Kako izgleda tvoj kreativni proces? Počinješ li s gotovim vizualima cijele kolekcije ili pak s možda jednom apstraktnom skicom i puštaš da sve teče svojim tokom?

Nakon toliko kolekcijama koje sam dizajnirao više ne puštaš da nešto teče svojim tokom, već sustavno radiš na idejama, krojevima, izboru najprikladnijih tkanina i printeva i zapravo kad se kolekcija prikazuje na pisti već su u tijeku pripreme za onu sljedeću. Odlična je stvar što mi je uvijek pri ruci mobitel pa neke detalje, kombinacije boja, zanimljive ljude, glazbu mogu pofotkati odnosno snimiti i često se iz toga razvije bazna ideja odnosno nit vodila za sljedeću modnu priču. U prvom planu mi je da odjeća koju dizajniram bude nosiva, a tema kolekcije i inspiracije se definiraju naravno ovisno o sezoni. Pratim i svjetske trendove na pistama i street styleu i rado neki detalj uklopim i u svoje ideje kako bi kolekcija bila i trendovska ali i dalje unikatna.

Postoji li jedna kolekcija na koju si posebno ponosan? Možda neka kojom bi mogao opisati sve što si kao dizajner htio reći?

Draga mi je kolekcija za jesen/zimu od prije nekoliko sezona kada sam odlučio ne koristiti boju i jake uzorke u kolekciji već se fokusirati na formu i kroj. Kolekcija je bila u crnoj ,bijeloj i sivoj boji stilizirana kosom od ziherica koju je osmislila Katica Topčić za Kevin Murphy Hrvatska. Za tu kolekciju se nekako sve poklopilo, od odjeće, kose i šminke pa do glazbe. Na pisti je bila zaista odlična atmosfera. Ali volim sve svoje kolekcije, sve su to moja djeca. (smijeh)





Usudila bih se zaključiti kako je na tvoju estetiku uvelike utjecao pokret poput pop arta, imam li pravo?

Ja sam MTV generacija i odrastao sam na toj glazbi i kulturu koja i propagira jake vizuale, kolorit i pozitivnu energiju pa su takve i kolekcije koje radim. Pop art i stripovi su mi jako zanimljivi i često ih ubacim u kolekcije, a korzet haljina s motivom stripa je best seller već više od nekoliko godina.

Kako će izgledati slavljenička kolekcija, što nam možeš otkriti?

Prezentacija na pisti bit će popraćena zanimljivim vizualom, no nisam htio pretjerivati bez obzira što se radi o slavljeničkoj kolekciji nego je sav akcent stavljen upravo na odjeću. Tema su 80-te i 90-te, i ove sezone printali smo vlastiti vizual na tkaninu i to ovog puta na traper tako da on i dominira cijelom kolekcijom. Bitno mi je da se publika dobro zabavi, da uživa u cijelom spektru boja i dobroj glazbi baš kao što je to bilo i do sada.



Kažu da s velikim obljetnicama i rođendanima, najčešće dolazi i do velikih promjena. Hoće li to biti istinito i u tvom slučaju?

Nisam osoba od velikih i naglih promjena, zato i brend gradim stepenicu po stepenicu jer mislim da je tako najbolje. Veselim se nekim novim suradnjama, poslovnim mogućnostima koje su ispred mene, volio bih konkretnije prezentirati BiteMyStyle i izvan granice Hrvatske i iskreno se nadam da ćemo imati o čemu pričati i nakon sljedećih 15 godina.

Za kraj, što bi poručio mladim dizajnerima koji tek počinju? Smatraš li da domaća modna industrija posjeduje potencijal za istinsko modno poslovanje?

Apsolutno podržavam naše mlade kreativce i često odlazim na njihove revije. Ono što je bitno da shvate da je moda ozbiljan posao koji zahtjeva puno rada, odricanja i treba proći vremena kako bi se izgradili kao dizajner ili brend i kako bi vaš dizajn postao prepoznatljiv na tržištu. Industrije skoro i da nema tako da dizajneri teško mogu i steknuti znanje u smislu što je to proizvodnja, kako je to dizajnirati za takve velike klijente i kako taj cijeli sistem funkcionira. Odlično bi bilo kad bi ono malo industrije što je ostala otvorilo vrata mladi entuzijastičnim ljudima koji imaju moderne i nove ideje.
Foto: Zvonimir Ferina, Privatni album
Objavljeno: 23.03.2019. u 13:45

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p