PROLJEĆE/LJETO 2020.

Hrvatska moda živi punim plućima, a dokaz tome je Vinko Filipić!

Razgovarali smo s idejnim začetnikom nacionalnog tjedna mode povodom jubilarne 30. sezone

Vrijeme je relativno!“, ustvrdio je Einstein i zauvijek promijenio povijest. Vrijeme nema zadanu brzinu, ono se kreće proporcionalno subjektu pa nam se ponekad čini da vrijeme zaista brže teče, posebice što smo stariji i što više godina prolazi. Stoga činjenica da se u Hrvatskoj i nakon gotovo 14 godina možemo ponositi prvim modnim i lifestyle portalom te nacionalnim tjednom mode koji iz sezone u sezonu uspijeva okupiti domaću i regionalnu scenu i predstaviti ono najbolje što iste nude, govori i više no dovoljno. No da je 14 godina prošlo zaista brzo, potvrđuje još jedna Einsteinova misao, a to je da što nam je vrijeme ispunjenije, zanimljivije i produktivnije, odnosno što smo uspješniji, to nam i vrijeme brže prolazi, a s time će se zasigurno složiti i Vinko Filipić, ponosni osnivač oba spomenuta projekta.

Kroz nekoliko tjedana, novo izdanje Bipa FASHION.HR-a zauvijek će ostati obilježeno kao svojevrsna prekretnica i ponosna crtica na njegovom životopisu. Nacionalna modna manifestacija slavi svojih okruglih 30 sezona, a sve je započelo s jednom jednostavnom idejom – priuštiti hrvatskim dizajnerskim talentima jedinstvenu platformu na kojoj će dobiti priliku predstaviti se publici i svoj talent pretvoriti u životni poziv i uspješan posao. Sve je započelo s Modnom guštericom, natjecanjem za mlade modne dizajnere pod okriljem projekta tadašnjeg naziva Fashion Weekend koji je ubrzo posao FASHION.HR, a sve ostalo je povijest. Od njegove prvih ideja i poslovnih poteza prošlo je gotovo 20 godina, a kroz svo to vrijeme Vinko ponosno stoji iza svake ideje i projekta i napominje kako je najbolje tek ispred njega.


Bipa FASHION.HR, 2017.godine

Tvoji počeci vezani su uz novinarstvo i televizijsku karijeru, no nije bilo potrebno dugo kako bi tvoji hobiji izrasli u konkretne ideje i da tvoj fokus u potpunosti postane usmjeren na poduzetništvo i hrvatsku modnu industriju. Ipak, koliko je hrabrosti za to bilo potrebno i koliko su bili teški tvoji početni koraci?

S televizije sam otišao 2008. godine kad sam odlučio otvoriti svoju tvrtku, zaposliti ključne suradnike i ozbiljno se započeti baviti ovim poslom. Ipak, nijedan početak nije lak, pa tako ni moj jer je nekoliko tjedana nakon službenog početka rada nastupila iznenadna recesija. To je zasigurno utjecalo na početni razvoj tvrtke, svi novi projekti nastali su pod recesijskim valom, no umjesto očajavanja i odustajanja, shvatio sam to kao priliku. Danas sam ponosan jer su neki od najboljih projekata koji i danas žive osmišljeni i pokrenuti upravo u tim trenucima kad je bilo najteže.


Quelle FASHION.HR Zadar, 2008. godina

Govoreći o tvojim počecima, vjerujem da je prvi Tjedan mode u tvojoj organizaciji ostao u posebnom sjećanju, zar ne?

Bilo je kaotično, vrlo! U Bolu na Braču, u ljeto 2000. godine zaživjela je moja ideja, no bez resursa i bez znanja, ali s hrpom entuzijazma i ključnom pozajmicom od roditelja za pokretanje projekta. Danas na to gledam kao na slatku povijest!


Vinko Filipić i Leon Ivanuša, Perwoll FASHION.HR, 2015. godine

 Okosnicu FASHION.HR-a danas čini fraza “The Future Is Yours To Create” zahvaljujući spomenutoj platformi koja okuplja mlade, talentirane i ambiciozne pojedince da bi društvu ispričali svoju priču i predstavili svoj rad. Imajući to na umu, koliko je teško tebi bilo kreirati svoju budućnost i snažan brend iz ničega?

Ovo je odlično pitanje, pogotovo u kontekstu mladih ljudi s kojima komuniciram svakodnevno i koji traže savjet za neki svoj poduzetnički pothvat, svoj san. S odmakom, taj put je bio trnovit, s mnogo izazova koji su mogli drugačije završiti što bi značilo da se uspjeh ne bi dogodio. No, kad si unutra, kad si mlad i ideš glavom kroz zid ne razmišljaš na taj način jer misliš da si nezaustavljiv. I zapravo jesi. Ta pokretačka energija koja uglavnom proizlazi iz vlastite vizije je nužna za uspjeh, a ako si pritom autentičan i spreman raditi, onda su i rezultati tu. No, za to je potrebno vrijeme i jako puno odricanja. Tko je spreman na to, uspjet će!


Vinko Filipić i Dražen Klarić, Dodjela nagrade Ana Lendvaj, 2018. godine

Nezaobilazno je tom kontekstu spomenuti hrvatsku modnu industriju. Kako danas gledaš na istu, posebice kad možeš usporediti s onom situacijom prije gotovo dva desetljeća?

Hrvatska moda je ušla u medijski mainstream, nekolicina dizajnera su danas medijske zvijezde, još veći broj njih ima svoje dućane, showroomove. U kontekstu poslovanja i industrije, postoji još mnogo prostora za rast, iako bi dizajnerima bilo lakše kada bi postojao institucionalni okvir unutar kojeg bi mogli djelovati i ostvarivati svoja prava. No Hrvati su definitivno kao narod sve više zainteresiraniji za istu.


Organizacijski tim Bipa FASHION.HR-a, 2019. godina

Veliki broj dizajnera prošetao je pistama pod tvojom organizacijom. Kakav osjećaj je pratiti nečiji poslovni i kreativni razvoj? Iskorištavaju li naši dizajneri u potpunosti priliku koja im se na Tjednu mode pruža?

FASHION.HR kao platforma je zapravo odraz stanja na modnoj sceni. U tom smislu sretni smo što smo mnogim dizajnerima pomogli da realiziraju svoje poslovne ciljeve, kao što nam je žao za one koji to nisu uspjeli. Koliko netko konzumira poslovne prilike koje pruža FHR, ovisi isključivo o njemu. U tom smislu, imamo dizajnera koji su aktivniji i one koji nisu.


Dove FASHION.HR, 2012. godine

Kroz nekoliko tjedana započinje jubilarna 30. sezona Bipa FASHION.HR-a, a organizacija događaja takvog kapaciteta zahtijeva veliki trud, kreativnost i znanje. Od kuda crpiš ideje za svaku novu sezonu i ono najvažnije, kako se inspiriraš?

Inspiracija je svijet oko meni, svaki dan i svaki sat. u njemu pronalazim ideje, ljude, trenutke koji me inspiriraju i tjeraju dalje. Trudim se osluškivati i sve svoje suradnike koji su često generator novih ideja.


Dove FASHION.HR kampanja, jesen/zima 2012. godine

Što možemo očekivati od ovosezonskog jubilarnog izdanja tjedna mode?

Ove sezone odlučili smo se ambicioznije nego ikada predstaviti našoj publici. Kao uvod u revijska uzbuđenja, u prostoru Uranije 12. ožujka tjedan mode otvaramo izložbom "From Backstage To Runway" Zvonimira Ferine na kojoj ćemo se podsjetiti nekih od najznačajnijih trenutaka proteklih godina gdje u fokus stavljamo ljudi koji grade projekt iznutra. Osim toga, u istom prostoru, 14. ožujka organiziramo i nekoliko zanimljivih modnih panela kojima se posebno radujem.

Što se tiče revijskog dijela programa, ove sezone odlučili smo našim dizajnerima omogućiti jedinstveni doživljaj predstavljanja vlastitih kolekcija u samostalnim terminima na različitim pistama. Uz kolekcije dobro nam poznatih imena, treba naglasiti i dva velika jubileja koja ćemo proslaviti u ovogodišnjem programu: 35 godina javnog djelovanja doajenke hrvatske mode Branke Donassy koja će nas podsjetiti na svoj bogat opus retrospektivnom revijom, te obljetnička revija Marina Designa koja ove godine obilježava 20 godina djelovanja na modnoj sceni.


Finale Bipa FASHION.HR-a, proljeće/ljeto 2019. godina

Jasno je da iza tebe stoji pregršt sjajnih projekata te brend koji vrlo uspješno ispisuje hrvatsku modnu povijest, no ima li Vinko Filipić još neostvarenih želja? Hoćemo li u bliskoj budućnosti gledati i njihovo ostvarivanje?

Iako ove godine obilježavam nekoliko velikih okruglih brojki poput 40 godina života, 20 godina rada na sceni i 30 sezona FHR-a, osjećam sa sam u odličnoj životnoj formi i mnogi projektu se pripremaju i čekaju da ugledaju svjetlo dana. U tom smislu, mislim da su najproduktivnije godine definitivno ispred mene.

Foto: FASHION.HR arhiva, Zvonimir Ferina
Objavljeno: 03.03.2020. u 09:11

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p