JESEN/ZIMA 2019./2020.

Les Émaux je brend o čijim ćemo kolekcijama još naveliko sanjati!

Razgovarali smo sa mladim dizajnerima koji iznova oduševljavaju svojom modnom vizijom

Nije bilo potrebno dugo vremena kako bi se mladi dizajnerski dvojac iz ove posljednje priče nametnuo kao onaj o čijoj modnoj viziji danas mnogi rado govore s uzbuđenjem. Unatrag gotovo tri godine na scenu su kročili Nino Kraljević i Kristijan Žakić te predstavili brend Les Émaux. Gotovo preko noći, vizuali njihove debitantske kolekcije preplavile su naslovnice medija i wish liste mnogobrojnih žena, a kako i ne bi kad je posrijedi brend čija je estetika pružila potrebno osvježenje i iznova probudila interes za hrvatskom modom.

Hrvatska modna scena krije niz talentiranih pojedinaca čije vrijeme tek dolazi, a jedan takav uvjerljivo žari i pali scenom otkad su ne tako davne 2017. predstavili svoju prvu kolekciju. Pomalo neobičnog imena, Kristijan i Nino udružili su snage kako bi obogatili dizajnerski svijet s još jednim brendom koji je, nimalo iznenađujuće, usmjeren upravo na ženu. „Od samih začetaka brenda, vodi nas ista ideja žene koju zagovaramo. Elegancija, snaga, sofisticiranost , luminoznost, senzualnost, otmjenost su samo neke od riječi koje opisuju Les Émaux ženu. Samo ime brenda proizlazi iz istoimenih asocijacija gdje smo pojedina slova složili u kontekst i dobili ime. Zapravo, želja nam je bila da ime brenda predstavlja sve što jedan identitet žene posjeduje te na taj način sljubiti u odjevne komade.“


Kolekcija "Les Pluies"

Jednak pristup imali su i u dizajniranju svoje najnovije kolekcije koju će koju će u četvrtak 24. listopada predstaviti pred brojnom publikom Bipa FASHION.HR-a, najvećeg regionalnog tjedna mode. Prepoznatljive kodove brenda primijenili su i ovog puta no uz mali zaokret. Naime, da je moda fluidni fenomen s kojim je uvijek najpoželjnije crtati izvan zadanih rubova, poslužio je i ovog puta kao inspiracija kako bi mladi dizajneri proširili vlastite vidike.

''FE l'HOMME'' naziv je nove kolekcije za jesen/zimu 2020. godine koja igrom riječi progovara o modi današnjice te razbijanjem tabua muške i ženske odjeće, ujedno i slobodi izražavanja. Femme i l'homme (žena i muškarac), kao ključna poruka kolekcije stvorila je unisex komade koja ohrabruje misao da u modi nema pravila te da svatko zaista nosi što hoće.

U kolekciji koju ćemo prikazati odlučili smo stopiti military elemente 40-ih godina koje obilježavaju već poznatu maskulinu formu brenda. Čvrstoćom vojničkih elemenata, ogromni džepovi, klapne, detalji na ramenima, velike fazone, stroge i jednostavne linije jedni su od elemenata koji zaokružuju cjelinu zimske kolekcije. Ekstremnu suprotnost, fragilnost i ženstvenost, sljubili smo s elementima flapper party-a 20-ih godina prošlog stoljeća gdje smo kroz bogate krojeve i kombinaciju tkanina sa sjajnim premazom, satiniranu viskozu i pamuk, svilu, lame tkanine te vunene štofove obuhvatili nit priče koju ćemo ove sezone prikazati."


"FE l'HOMME'", lookbook kolekcije za jesen/zimu 2020.

Iznova naglašavate da je vaša ključna inspiracija upravo žena. Kako biste ju vi opisali, kakva žena nosi odjevne predmete s vašim potpisom?

Kada govorimo o Les Émaux ženi, svakako ju možemo staviti u kontekst današnjice. Profinjenost, dnevna i poslovna elegancija su rezultat stava koliko i onoga što se nosi- u ovakvom se sukusu stvara identitet žene Les Émaux. Estetska esencija emancipirane žene stoji na raskrižju između funkcionalnosti i umjetničke odvažnosti. Žena koja se u kombinaciji sa high street formom bez reperkusija brze mode, odvažila birati komade koji nude prepoznatljiv individualizirani izraz i nositi ih s punim samopouzdanjem.


Les Émaux kampanja SS19

Dakle, možemo zaključiti kako je vaš dizajn idealna simbioza starog i novog svijeta?

Upečatljiv osvrt na putovanje mode osamdesetih s kojim smo započeli prvom kolekcijom, uspjevamo zadržati dio tog modnog konteksta u danjem radu. Tim bi se zasigurno nadovezali maskulinom i snažnom estetikom modnog nasljeđa kojeg pokušavamo približiti kroz proces stvaranja. Klasičnom formom ne odričemo se modnog eksperimenta neovisno o globalnom trendu gdje je potraga za novim postavljena na viši stupanj. Kao brend, nesumnjivo redefiniramo amblemske momente modnog stvaralaštva promišljajući ih u suvremenom kontekstu na sofisticiran, profinjen i glamurozan način.


Kolekcija "Les Pluies"

Za mnoge je moda tek trivijalna stvar, dok je u stvarnosti ona sustav koji je usko povezan sa ključnim elementima življenja i ponašanja. Kako komentirate današnju situaciju kad je u pitanju cikličnost mode, pojava brze mode te modne industrije kao reprezentativnog uzorka virtualnog svijeta i njegovih prednosti i mana?

Živimo u ekstremno velikom napretku industrijalizacije, digitalizacije i masovne produkcije u svim segmentima društva. Svakidašnja užurbanost i zaokupiranost poslom proizvod je neimaštine vremena koji značajno utječe na kvalitetu života. Život se iz realnosti prebacio u onu virtualnu, dok se ona realna počela gubiti. Shodno tome, društvene mreže i razne aplikacije svakako su uzele dio odgovornosti. Društvo danas, uvelike ima tendenciju biti prihvaćeno od strane širih masa što je produkt vlastite nesigurnosti,a rezultira predstavljanjem nečega što nisu. Naposljetku, kroz virtualni život simuliramo realnost koja nije stvarna, a uzrokuje bijeg od vlastite prirodnosti.



Kako se to odražava na hrvatsku modnu scenu iz vašeg kuta gledišta?

Izazov je svakako probiti se na tržište kroz značajnu količinu dizajnera kako kod nas u Hrvatskoj pa tako i u inozemstvo. Jedinstvenost i originalnost definitivno su jedni su od vještina kojima moramo parirati da bi ljudi zamijetili dizajnerov rad, a samim time odskočili od gigantske hiperprodukcije high street brendova. Danas, u vrijeme globalne digitalizacije, ljudima je olakšan pristup te je dana mogućnost da kroz razne platforme produkt bude vidljiv širim masama što olakšava proces etabliranja brenda. Činjenica je, što smo osjetili i kroz osobni rad s klijentima, da postoji određena količina ljudi koja ipak cijeni pravi dizajnerski komad neovisno o masovnoj proizvodnji velikih modnih kuća, samo je taj put malo dugotrajniji i mukotrpniji.

Čini li to vaš kreativni proces težim i izazovnijim, posebice jer dizajnirate u paru?

Od samog starta, gdje je donesena ideja o stvaranju brenda pa do realizacije i zadnjeg sašivenog komada odjeće , obojica smo u cijelosti uključeni u proces brendiranja. Od skica, nabavke materijala, krojenja, šivanja pa do kulminacije snimanja kampanje obavljamo zajednički uz vrlo kvalitetnu komunikaciju i međusobno poštivanje. U više navrata smo i sami razgovarali o tome koliko istovjetnih ideja i mišljenja dijelimo što samim time olakšava proces donošenja ključnih odluka. Kreativan proces u tom slučaju ne prestaje nego je produktivan kroz cjelokupan radni dan.


Kolekcija "Les Pluies"

Budući da ove sezone po prvi put izlažete kolekciju na Bipa FASHION.HR-u, koja su zasad vaša očekivanja?

Događaj kao Bipa FASHION.HR prvotno i zasigurno mladim dizajnerima pruža prostor da se za njih ''čuje''. U tom slučaju govorimo o kvalitetnom medijskom prostoru i organizaciji iza koje stoji poprilična ''mašinerija'' ljudi. Svakako otvara vrata ka danjim suradnjama te impozantan spektar poznanstava. Ono što mi ukratko možemo očekivati, je svakako lijepu i ugodnu suradnju u budućnosti s cjelokupnom platformom Bipa FASHION.HR-a, a za sve ostalo ćemo reći da nam je nebo granica.

Foto: Senja Vild, Zvonimir Ferina, Franjo Matković
Objavljeno: 22.10.2019. u 14:49

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p