JESEN/ZIMA 2018./19.

Otkrili smo sve tajne backstagea

Zvonimir Ferina obožava uhvatiti trenutke koje nitko drugi ne vidi
Kad bi morali izdvojiti jednog fotografa kojeg slobodno možemo okruniti titulom 'kralj backstagea', ta bi čast zasigurno moralo pripasti Zvonimiru Ferini. Čovjek iz sjene koji vješto uspijeva uhvatiti neke od najboljih i najvjerodostojnijih trenutaka iza scene svakog Bipa FASHION.HR-a omiljeno je lice bez kojeg bi sam događaj bio nezamisliv. Stoga, nakon niza uspješno odrađenih sezona na najvećem regionalnom tjednu mode, zamolili smo Zvonimira da na trenutak spusti kameru i njenu leću usmjeri na sebe, makar figurativno.

Ako nikada niste zavirili iza kulisa jednog backstagea i svoje doživljaje crpite striktno iz kojekakvih filmova, vrlo vjerojatno o istome razmišljate kao nadasve hektičnom, ali i tajnovitom mjestu. Gotovo svaki aspekt modne industrije čini se takvim pa bilo kakve insajderske informacije uvijek budu budno praćene... Tako je baš priprema prije same revije praćena napetim zatišjem koje se ubrzo pretvara u još napetije iščekivanje te dinamičnijih nekoliko trenutaka tijekom samog izlaska na pistu. No, ako upitate profesionalce, bilo vizažiste, šminkere, modele, dizajnere ili pak u ovom slučaju fotografe, reći će vam kako je zapravo u pitanju čisti adrenalin koji upravo ovo što obožavaju i za što su rođeni raditi čini šećerom na kraju. Tako nam je barem to opisao Ferina koji se modnom fotografijom bavi već gotovo 10 godina, a jedno od omiljenih mjesta rada upravo mu je backstage Bipa FASHION.HR-a.

Otkud se rodila ljubav prema modnoj fotografiji?

Fotografijom sam se počeo baviti sad davne 2007. godine, a pogodio sam u sridu, taman prije velike krize. Krenuo sam s festivalima po Hrvatskoj te sam ubrzo otkrio kako mi se izuzetno dopada sloboda i kreativnost koje ti ova vrsta posla dopušta. Nije preostalo ništa drugo no nastaviti dalje razvijati zanat. Oduvijek gajim ljubav prema portretima, cijenim rad Petera Lindbergha, Maria Testina, Tima Walkera i drugih velikana fotografije čiji je talent utkan u svaku poru modne industrije, stoga je moj prijelaz u modnu fotografiju bio sasvim prirodan.


Dakle, sigurno je reći kako si pronašao svoju ljubav?


Ubrzo sam otkrio da je modna fotografija zanimljiva zvjerka s puno lica, ali uvijek ju doživljavam prvenstveno zabavnom i kreativnom. Pronašao sam se i sretan sam sa svojim odabirom.

Dobro poznajemo tvoj rad generalno, ali fotografije iz backstagea su jedne od onih koje s nestrpljenjem iščekujemo, no kako ti doživljavaš isti?

Što se tiče backstagea, volim pričati tu pomalo nadrealnu priču da mi se čini kako je to najbliže što sam došao ratnim fotografijama. Radi se o jedinstvenoj situaciji koja je idealna za brze, zanimljive i ponekad dramatične fotografije. Reporterska fotografija je druga vrsta fotografije koja me oduvijek izrazito privlačila, a upravo backstage je rijetko mjesto gdje ste okruženi pojedincima koji vrhunski odrađuju svoj posao. Stilisti, dizajneri, producenti, pregršt lijepih lica, osebujno okružje...sve je to preduvjet za fotografiju s kojom ne možete pogriješiti, samo je bitno uvježbati oko kako bi u trenutku zamijetili te savršene trenutke koji će vjerodostojno prenijeti atmosferu.


Prema tome, tvoje oko je savršeno uvježbano. Postoje li neki trikovi, tajne zanata?


Ne mislim da postoje 'tajne zanata', potrebno je tek puno vježbanja oka i tehnike. Uostalom, zahvaljujući ovakvoj vrsti posla, imam priliku upoznati sve te ljude i osobno, van radnog vremena. Družimo se, cijenimo jedni druge i svima nam je stalo da napravimo čim bolji show stoga su i fotografije vjerodostojne tome.

Tvoj dan je zapravo vrlo dug. Budno pratiš cijelu pripremu, od dolaska dizajnera, fittinga modela, šminkanja i frizure, do završetka revije...postoji li ipak jedan dio koji ti je posebno drag?

Najdraži trenuci definitivno su povratak dizajnera nakon defilea. Taj trenutak sreće, olakšanja i istinske radosti uvijek volim uhvatiti. S puno pažnje biram kako ću se pozicionirati, bitno mi je uhvatiti dizajnera i modele, njihovu međusobnu interakciju. Jedan od takvih trenutaka s posljednjeg Bipa FASHION.HR-a dogodio se završetkom revije Ivice Klarića kad je backstageom odzvanjao zvučan pljesak i gromoglasan smijeh radosti i ushićenja. Trenutak čiste ekstaze ovjekovječen kamerom.


Da, taj trenutak prolomio se paviljonom zagrebačkom Velesajma! No, osim takvih izuzetno simpatičnih trenutaka, postoje li izazovi s kojima se suočavaš u ovakvim okolnostima?


Definitivno najveći izazov ovako velikog događaja jest uigrana suradnja s ostatkom tima, sve mora ići po špagi kako bi finalni rezultat bio besprijekoran. Kao fotograf, uvijek moram biti prisutan, ali istovremeno nezamjetan, moram i ne smijem biti u centru zbivanja. Čar je upravo u tim malim trenucima drame, ljepote, sreće čiju spontanost moram uhvatiti. Ovo je posao u kojem svoje znanje iznova mora nadograđivati, prilagođavati se novim situacijama kako bih ostao zadovoljan finalnim proizvodom, bilo u tehničkom ili kreativnom smislu. Ipak se radi o izuzetno hektičnoj situaciji, gomili ljudi i malom vremenskom prozorčiću koji zahtijeva blic radnje.

Kako izgleda tvoj tipičan dan u backstageu Bipa FASHION.HR-a?

Moj radni dan započinje otprilike pet sati prije početka revije, u isto vrijeme kad pristižu i modeli. U opuštenoj atmosferi fotografiram produkcijski tim, prvenstveno vizažiste i hair stiliste koji tad imaju pune ruke posla. Takvi trenuci najidealniji su za upoznavanje s novim licima, ugodan razgovor s onim poznatim što mi uvelike olakšava posao. Smatram da je fotografija uvijek vjerodostojnija ako poznajete subjekt koji fotografirate, ako postoji međusoban odnos i povjerenje. Kako se sve više približava vrijeme za izlazak na pistu, osjeća se promjena u zraku pa, gotovo uigrano, svi zaboravljaju da ih prati kamera. Fokus se preusmjerava na sam izlazak pred publiku, popravlja se šminka, na brzinu se uskače u odjeću, nestrpljivo tapka u redu za izlazak...tad nastaju baš te atmosferične fotografije koje svi najviše vole gledati. A onda, u svega nekoliko trenutaka, krene defile i reviji stiže kraj. Modeli se presvlače, dizajneri slave i nastavljaju na after party, a ja žurnim korakom jurim doma kako bih pregledao i pripremio materijal za medije.

Kad si već spomenuo modele, postoje li neki koje bi izdvojio...ili možda dizajnere?

Ne znam koje bih dizajnere izdvojio, sve ih zaista jednako cijenim jer sam radeći 'iza scene' uvidio koliko je rada i truda potrebno kako bi njihova kreativna vizija zaživjela. Što se tiče modela, imam nekoliko muza s kojima uživam raditi poput Lucije Beden i Magdalene Gero čija energija i genijalan duh uvijek isplivaju na mojim fotografijama. Naravno, nisu one jedine, mogao bih nabrajati u nedogled jer zaista imamo pregršt talentiranih pojedinaca koje nadasve obožavam.

Tvojim fotografijama zasigurno ne nedostaje ekspresije i kolektivne eklektičnosti. Postoje li, stoga, neke promjene koje primjećuješ kroz tolike godine rada?

Nekada sam, primjerice, daleko više obrađivao fotografije, ali sad zaista cijenim jednostavnost i čistoću, rekao bih tu iskrenu prisutnost svake fotografije u stvarnom svijetu. Trudim se da svaka fotografija bude 'živa', da oživljava emocije i vrlo sam selektivan pri odabiru onih koje na kraju zadovoljavaju svaki moj kriterij.







Foto: Zvonimir Ferina
Objavljeno: 12.11.2018. u 16:40

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p